Glas fusing

Enige tijd geleden kreeg ik van mijn schoonzus een workshop cadeau

We gingen sieraden maken van glas.

Een gigantisch gepriegel met door jezelf geknipte stukjes glas, die op en naast elkaar worden gerangschikt tot een geheel, waar je tevreden naar kijkt.

Maar dan…..moet alles weer van de onderste laag (de basis) af, want de stukjes moeten gelijmd worden, anders wordt het een zooitje natuurlijk.

Dus…..weer rangschikken, maar nu met lijm eronder.

Vervolgens ontstaat er een creatie, die er natuurlijk geheel anders uitziet dan de oorspronkelijke, maar …fantastisch

Vervolgens wordt je creatie door de workshopdame in een oven gedeponeerd en kun je je vervolgens ontstane creatie een aantal dagen later komen ophalen. Heel spannend, want door het smelten (fusen) krijg je weer en ander resultaat.

En dan zie je zoiets

P1080443 P1080444

Helemaal geënthousiasmeerd ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheid om daar zelf thuis mee aan de slag te gaan. En dat kan.
Met een magnetron, een speciale fusingpot (die je in de magnetron zet en de straling geconcentreerd omzet naar een hitte van 800 graden).Dat is weel heel erg heet en een paar lange speciale lederen handschoenen zijn dan ook een must.
Toch nog maar even mee gewacht

wat zou het nu leuk zijn geweest als ik zou weten, hoe ik die foto’s naast elkaar krijg, wat dus wel lukt tijdens het maken van dit bericht, maar niet in het voorbeeld. Daarom hier dan maar gecentreerd

5 thoughts on “Glas fusing

      • Ja Margriet dat kan ik wel…
        Ik zet niks hier op wordpress, maar alles op photobucket.
        Daar heb ik het upload formaat verkleind naar iets van 600 pixels.
        Nou en dan plak in die link in het bericht wat ik maak in wordpress.
        De link plak ik in het html gebied.
        Als je een bericht schrijft zie je een tabblad net boven het schrijfgedeelte. Een van die tabbladen is het HTML gebeuren

        Like

Geef een reactie

