Egeltjesleed

“MARGRIET” …kom eens en neem je camera mee… zo riep manlief me naar beneden, terwijl ik de foto’s van onze wandeling aan het uploaden was.

Bij zo’n kreet haast ik mij met gezwinde spoed naar beneden.

En och…..een egeltje op ons terras. Wel heeeeel stilletjes…

Alle bewondering voor al die vrijwilligers van de Dierenambulance, die zo’n beestje en natuurlijk vele andere beestjes, op komen halen, liefdevol bekijken en meenemen ter verzorging.

Voor ons was het puur een aktie die moest voorkomen dat het beestje een nare lijdensweg te gaan had

9 thoughts on “Egeltjesleed

  1. Gelukkig goed afgelopen !!
    Ik schrok toen ik begon te lezen, we hadden verleden jaar in Anduze een zelfde ervaring maar vonden de egel de volgende ochtend dood…

    Ik zou de boel goed in de gaten houden Margriet, camera in de aanslag, als er al twee lopen…lopen er vast nog meer !!

    Liked by 1 persoon

    • Wij lazen toevallig eerder al, dat een egeltje al na 3 weken zelf op zoek gaat naar eten en na 2 maanden al zelf een territorium gaat zoeken. Ze worden meestal in aug/sept geboren, dus ja…geen idee hoe oud deze was, maar ik schat in half zo groot als mama

      Like

  2. Inderdaad, een egel die zich overdag laat zien is meestal iets mis mee, gelukkig dat ze in goede handen terecht kwam dan kan het nog helemaal goed komen.
    Wel een cadeautje natuurlijk zo’n fotosessie in de schoot geworpen te krijgen, leuk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

