Rembrandt en het Rijksmuseum

Om onszelf te stimuleren om eens wat vaker een museum te bezoeken hebben we onlangs een museumjaarkaart genomen.

Ons eerste bezoek daarmee …het Rijksmuseum

Op de laatste dag van januari…het zou een natte dag worden, dus uitstekend museumweer…en het WAS nat in Amsterdam

IMG_3572

Had natuurlijk ook voordelen…het was net gezellig druk in de stadIMG_3581

De achterkant

IMG_3583IMG_3595

In mijn herinnering was De Nachtwacht een immens groot doek.

Dat viel tegen 🙂IMG_3607

Het werd al snel drukker in het museum, tijd voor ons om ruimte te maken 🙂IMG_3608

Nog even de voorkantIMG_3611

en het optrekje, waar op dat moment tekenlessen werden gegeven

De kop is er af.

Eerlijk gezegd…ik hou toch meer van de rest van Amsterdam

20 thoughts on “Rembrandt en het Rijksmuseum

  1. Wij hebben vorig najaar een zalig weekend in A’dam doorgebracht…
    Het Rijksmuseum hebben we uiteraard bezocht, echt de moeite en chapeau voor Nederland….
    1 opmerking en onze zoon (net geweest) bevestigde dat… de belichting in vele zalen kan echt beter, sommige schilderijen komen daardoor minder tot hun recht!
    🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ik hou niet van Amsterdam….ik kom er zo min mogelijk !!
    Het is dat ze er veel van die kleine restaurantjes hebben….en dat we daar mee naar toe gesleurt worden door zoonlief en aanhang
    Rijksmuseum vond ik wel mooi….maar goeie god wat hebben ze een hoop in dat museum gepropt !!
    Ik denk dat je bijna een week nodig hebt om overal snel langs te sjeesen..

    Liked by 1 persoon

  3. Grappig, ik wil ook heel graag weer eens naar het Rijksmuseum, ook in mijn beleving is de Nachtwacht heel groot, ben benieuwd. En die museumjaarkaart heb je er echt zo uit. En het voordeel is dan, vind ik, als je ergens in een plaatsje komt waar een klein museum is, maar waar je dan toch als entree bijvoorbeeld 6 of 7 euro moet betalen dat je er nu gewoon naar binnenstapt en voorheen doorliep… Geniet ervan!
    Mooie foto’s ook!

    Like

Geef een reactie

