Grote Bonte Specht

Lopen wij door een rustig dorpje, horen we de roffel van een specht.

We kijken elkaar aan…specht ??? hier ??? geen boom te zien !!!

We horen het weer…wel een harde roffel, beetje metaalachtig ???

En daar zie ik een “vogel” op een lantaarnpaal zitten en ik zie dat het geen duif is, ook geen meeuw en richt mijn camera, waarbij mijn telezoom fungeert als verrekijker

en wat zie ik ?????????????????????IMG_8238IMG_8240IMG_8241IMG_8242IMG_8243IMG_8244

Ik kan er nog steeds niet over uit πŸ™‚

 

 

17 thoughts on “Grote Bonte Specht

  1. brede grijns, door de tijd heen heb ik geleerd om vaak naar boven te kijken zo heb ik eens een buizerd op een lantaarn zien zitten terwijl iedereen er onder door liep of fietste zonder dat iemand het in de gaten had, mensen kijken niet

    Liked by 1 persoon

  2. Onze dappere Dinkeltje zaliger bracht ooit vol trots een grote bonte specht door het kattenluikje mee naar binnen. Dat kwam hem op een flinke schrobbering te staan waarop katerlief niet had gerekend. Van schrik liet hij los. De specht fladderde naar de bovenste plank van de boekenkast … en nadat ik Dinkeltje uit de kamer verwijderd en de buitendeur wagenwijd open gezet had, weer zijn vrijheid tegemoet. Ongedeerd. Zo liep dit avontuur toch nog goed af … al dacht Dinkeltje daar anders over: die vond mij maar een watje πŸ™‚

    Like

    • Ha, ja…wij hadden Midas, een ware Judas, die kwam met de gekste dingen binnen en ik heb hem inderdaad kunnen leren om zijn prooien buiten te houden, maar het is ons ook ooit gelukt om op die manier een kuikeneend en een mol te redden. Midas was echt trots op zijn prooien. Ooit kwam hij binnen met een dweil in zijn bekkie, die tussen zijn poten door mee gesleurd werd. Dat was wel handig natuurlijk πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

